Är jag fler?

Ja som i flera personer, multipel personlighetsstörning kanske jag borde säga och ja jag vet att det inte är helt politiskt korrekt att skämta om psykiska sjukdomar men ibland undrar jag faktiskt.. Jag har de senaste månaderna gått och lagt mig senare och senare eftersom jag inte jobbar så många dagar, de dagar jag jobbar alltid är kväll, jag har inte så många fasta tider att passa och då jag är allt annat än morgonpigg. Men nu är det dock så att min B-uppsats börjar och det innebär att jag behöver ta mig till Vadstena för att rota i spännande papper som en läkare med taskig handstil skrev för 100 + år sedan och helt konstigt nog så håller de inte nattöppet för nattugglor som aldrig lär sig som jag på landsarkivet. Vilket innebär att jag nu måste försöka vända tillbaka dygnet så att jag lägger mig i vettig tid så att jag kan släpa mig upp på morgonen.. och jag vet att jag borde, eller snarare jag vet att jag MÅSTE men trots att duktiga Jennie planerar och har bestämt så finns den där andra Jennie som ja bara inte gör något som borde eller måste göras.. Hon är sjukt jobbig men tydligen mer envis än den andra duktiga Jennie så ja jag ser med skräckblandad förtjusning fram emot hur den här månaden och B-uppsatsen kommer arta sig.. Grattis till mig.. (jättemycket ångest)
 
Och Ja faktiskt snart grattis till mig.. om några veckor fyller jag år.. (för de som har missat mitt patologiska behov av att upprepa hur himla gammal jag är så fyller jag 32)  och jag har ingen aning om hur det kan vara så svårt att komma på något att önska sig.. Kan vara för att jag något panikartat inbillar mig att jag inte har tid att tänka på vad jag önskar mig eftersom jag måste plugga (se på tv tycks dock inte vara ett problem)...
 
För några veckor sedan fick jag faktiskt tummen ur och bestämde mig för att pröva gröna linser som jag tänkt göra i en mindre evighet. Och jag har sagt det innan men jag måste sluta med att slänga ur mig dumma kommentarer för att fylla ut tystnader.. Råkade klämma fram att det såg ut som om jag hade/har väldigt stora pupiller, varpå optikern undrade om jag brukar ha stora pupiller och jag då kände att jag kanske borde dementera det med tanke på att det annars låter som om jag sitter hemma och pillar i mig alla möjliga olagliga berusningsmedel (vilket jag inte gör). En annan gång sa jag till honom att jag förmodligen har för små ögon för linser och att det är därför det var så svårt att få i linserna (vilket tydligen inte är ett problem som de dras med).. Fick iaf hem linserna men det var något knas med dem och istället för att korrigera brytningsfelet så gjorde de det värre och jag såg sämre med dem vilket känns lite dumt att blåsa 350:- på men nu är en ny uppsättning på gång..
 
Neh kanske dags att gå och lägga sig så att jag inte somnar dreglandes över en gammal bok som inte går att ersätta sedan. Natti
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0