Ibland så...

Borde väl sova.. och borde vara trött men konstigt nog är jag inte det.. i går (idag) gick jag och la mig efter kl. 8.00  för att sedan gå upp vid 12 för att gå på massage (Ja jag vet, det är ett hårt liv jag lever.. ;) och dagen innan dess gick jag och la mig kl. 6.00.. Och inte för att jag festade som en galenpanna utan eftersom jag är jag och min B-uppsats skulle vara mer eller mindre färdig under helgen och innan igår hade jag skrivit 2-3 sidor..  Men så funkar jag.. tar det lugnt.. slappar lite.. tar det lite mera lugnt.. tills panik inträder när jag inser hur mycket som finns kvar och att tiden för att uträtta det är nästintill ingen men men jag tror det gick vägen ändå efter att ha bott i soffan hela gårdagen+natten så lämnade jag in vad som är mitt uppsatsmanus hittills på ca 25 sidor..  Den saknar dock allt fluff med innehållsförteckning och sånt + ett par stycken som ska skrivas.. och jag undrar så smått vad min handledare tänker om mig efter att ha fått ett halvdesperat mail där jag i stort sett bad om ursäkt för att jag finns och att min uppsats var allt annat än färdig.. (Vi har dock till den 20e på oss med pill men den skulle vara ”i stort sett färdig”). Så efter att ha klurat lite på om han skulle tro att jag fortfarande gick på högstadiet efter att ha läst min uppsats så blev jag inte helt ledsen när jag läste kommentaren:

 

”Bra jobbat Jennie – nu är det inte mycket kvar!” för att sedan följas av lite praktiskt info om framsida m.m. och sedan avslutas med ”Du har lagt ned ett jättejobb på din uppsats, Jennie. Den hade faktiskt räckt till för en C-uppsats...”

 

Så först blev jag tokglad.. sen.. va gjorde jag? Och efter det så hmm han skrev ju faktiskt inte att den var bra.. som i att det lät vettigt.. kanske var det ett A for effort.. men självklart ska man ju vara positiv och allt sånt dära så jag har kommit fram till att den inte kan suga för då borde han väl ändå ge mig en heads up innan jag lämnar in det färdiga arbetet.. (?)

 

Dagen har dock lyckats passera utan att jag har pluggat något, vilket jag verkligen borde gjort, för förutom att jag har kvar resten på min B-uppsats så ska en ny uppgift skrivas och lämnas in till onsdag + att jag jobbar imorgon + att jag har en gammal uppgift hängande över mig.. men det gäller bara att vänta tills paniken slår in för då jobbar jag ju tydligen som bäst ;)

 

Och jag tror eventuellt att det bästa som hänt mig är mina nya post it lappar.. Jag brukar ju visserligen färgkoordinera med överstrykningspennor innan jag ska skriva någon uppgift men hade lite låneböcker och tänkte att det kanske inte var världens bästa idé.. så då köpte jag post it lappar i plast som inte är mindre än fantastiska... kan vara tröttheten som gör mig lite extra lycklig över dem men allt som kan bringa ordning i kaoset är lycka...

 

Neh nu ska jag ta med mig min kurslitteratur till sängen och som vanligt inbilla mig att det betyder att jag kommer läsa lite i den innan jag ska sova, det har hittills aldrig inträffat men skam den som ger sig.. och det är ju inte helt oskönt att vakna med ett hörn av en bok intryckt i kinden så varför inte..

 

GodNatt =)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0