Bah!

Ur en artikel från Expressen;



”Kristdemokraten Annelie Enochson har flera gånger tidigare hamnat i blåsväder. GT skrev till exempel i våras om när hon skrev på sin blogg om RFSU "som har en homoagenda och anser att hetero är förlegat". 2008 tog hon avstånd från homoäktenskap och jämförde det med incestuösa förhållanden. 2010 kritiserade hon Pridefestivalen: "Jag tycker INTE det är ok att sprida löspenisar och fylla stan med ekivoka budskap", skrev hon då på sin blogg.”.

 

Omg som man säger.. vad är det för fel på henne.. känner mig lite taskig som jag skriver det för så får man ju inte säga (skriva) om någon men OMG!  Ännu mer OMG hon har suttit i Riksdagen..

 

Kikade på en dokumentär på SVT play igår, söndag. Det kändes helt överreklamerat att röra på sig och då skadar det ju inte med lite underhållning när man ligger still.. Anyways.. Dokumentären handlade om ett kvinnofängelse i Afghanistan och de flesta som satt där var dömda för att ha förlupit hemmet, ja rymt hemifrån helt enkelt vilket betyder: försvunnit hemifrån utan att frågat en manlig släkting om lov.. uppläsningen av listan över de intagna lät något i stil med;

 

Sara; förlupit hemmet, dömd till 16 års fängelse

 

Nadja; förlupit hemmet, dömd till 10 års fängelse

 

Nima; Mord, dömd till 6 års fängelse

 

.. ja för det känns ju helt rimligt.. mord är lite si så där .. inte helt ok helt enkelt men jäklar i havet om du rantar runt på stan utan att ha frågat gubben hemma eller tar en tripp till landet utan att ha frågat pappa din.. Då blir det ju så himla skämmigt för dem så då måste du sitta i fängelse i en mindre evighet tills du kommer ut och de får en chans att slå ihjäl dig för att de ska slippa skämmas så dant..

 

Men nej självklart sitter jag ju inte här och säger att alla afghanska män är inskränkta och dumma, tvärtom var en av fängelsevakterna en liten halvmysig snäll gubbe.. men det är ju så bisarrt att det finns människor som tycker att sådana här saker är okej.. och ÄNNU mer bisarrt att de tillåts bestämma saker, stifta lagar, sitta i riksdagen osv.. men ja alla är ju inte samma lika som jag antar jag. (such a shame ;) Egentligen borde man ju inte sitta hemma i soffan och vara upprörd utan försöka påverka på något sätt.. men vad göra? Är med i Amnesty men det känns lite så där halvslött egentligen.. Ja jag menar ju inte att det är något fel med att vara med i Amnesty.. definitivt inte.. men insatsen från min sida är ju inte så stor mer än att jag låter de dra pengar från mitt konto via Autogiro..

 

Och är det så att du sitter där hemma och känner att du borde vara lite mer upprörd i vardagen så kommer här ett urval av ämnen som fungerar alldeles utmärkt att arbeta upp lite upprördhet kring;

 

-Nordkorea

 

-Rasism

 

-Djurplågeri

 

-Dödsstraff

 

-Sexuellt utnyttjande

 

-Krig

 

 

Och ja självklart Björn Ranelid och Gunilla i Svenska Hollywoodfruar ;)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0