Att göra en höna av en fjäder.. eller att skriva ett helt inlägg om ingenting..

Idag har jag sprungit in i en vägg.. eller ja inte bokstavligen.. jag vill inte ens tänka på hur jag skulle se ut då med tanke på hur lätt jag får blåmärken.. Springa in i vägg klargör i och för sig heller inte riktigt hur det kändes.. mer som att någon liten varelse sugit ur all energi ur min kropp.. som en mygga fast större, osynlig och sugen på annat än blod.. hmm ja jag känner att ni nu måste vara helt på det klara med att jag menar att energin helt övergav mig halvvägs genom mitt zumbapass lite som jag hoppas väljarna överger högern... där stod jag, mitt i rummet utan att en endaste tant/dam/tjej  i sikte tillräckligt stor för att gömma mig bakom medan jag tänkte att det här bara måste vara sista låten och varför försöker hon ta dö på oss (mig)?.. Inte var det sista låten inte.. inte näst sista eller nästnäst sista heller.. Pöh.. men överlevde gjorde jag ju som tur var oavsett vad hennes intentioner än må ha varit ;) Undrar om hon gjort låtarna längre, förra veckan kändes det minsann som om passet var alldeles för kort.
 

Jag undrar också om det är samma energiutsugande varelser som stökar ner i min lägenhet – not ok.

 

Och så en ytlig fundering.. underlack.. varför är det inget som sagt att man ska ha det under sitt nagellack om man inte vill att det ska lossna efter en timme? Men man ska ju lära sig någon nytt varje dag så kanske ska jag vara tacksam för att jag har saker kvar att lära som inte kräver allt för stor hjärnkapacitet.. man vill ju inte gå och lära sig en massa avancerade formler varje dag heller...

 

Vilket får mig att tänka på att jag ska läsa (förutom arkiv- och informationsvetenskap) datavetenskap... ja just det.. jag.. jag blir trött (uttråkad) bara vid tanken på att uppdatera min telefon eller att försöka ta reda på varför jag får bluescreen lite ditt som datt.. men det ska ju vara lättare att få jobb då.. (om inte.. då ja vet jag inte.. kommer jag bli sur.. så det så.. ). Känner mig lite lätt vuxen som nu ska läsa en kurs enbart för att den är bra och inte för att jag tycker det är intressant samtidigt som jag vill gråta vid tanken på att jag måste lära mig it-rätt och inte kan titta på Leif G W istället i utbildningssyfte till någon kriminologikurs... jaja.. allt kan ju inte vara rosafluff..

 

Natti

 

 

 

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0