Man ska ju vara positiv (ja det är vad jag hört iaf...)

Så..
 
Jag har inte råkat ut för en allvarlig olycka eller blivit sjuk idag
 
Jag har heller inte blivit yxmördad eller kidnappad
 
Jag har inte blivit påkörd av en bil och jag har inte överdrivet ont någonstans
 
Jag har alla mina tänder kvar och likaså alla kroppsdelar
 
Jag har inte blivit attackerad av en björn eller sparkad av en älg
 
Jag har inte blivit rånad eller fått min cykel stulen
 
Jag har någonstans och bo, en mjuk säng och en gosig katt
 
Så inte kan jag gå runt och vara ledsen för att jag blivit uppsagd.. eller ja rent tekniskt är jag ju faktiskt inte uppsagd än utan varslad så att liksom inte kan man vara helt ledsen för det heller ju..
 
Meeeeen jag har inte tid att bli varslad.. jag har uppgifter och uppsatser att skriva, tentor att läsa till samt jobba på det.. så att nej jag har inte också tid att tänka på hur och var och när jag ska hitta ett nytt jobb.. om det ska funka att plugga och hitta ett jobb parallellt med det och om man får stämpla hälften om man pluggar och tar studiemedel hälften.. och om man jobbar tillräckligt mycket för att ha tillräckligt med pengar men inte så mycket att det inte funkar med studiemedlet.. Så jag behöver ju så klart nu en personlig assistent och det funkar ju inte om jag bara får 80% av 80% i lön sen.. så att nej jag vägrar vara varslad för jag har faktiskt inte tid med det just nu.. återkom om ett år eller tre.. så får vi se hur jag känner då...
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0