Varför man inte ska skjuta upp saker...

Jo se det ska jag berätta, tänderna ramlar bokstavligen ut ur munnen.. eller ja en tand.. eller ja en bit av en tand.. eller ja mest lagning och lite tand...OCH det beror förmodligen lite på vad det är du skjuter upp också men ändå!
 
Här har jag gått och skjutit upp tandläkarbesök, till en början förträngde jag att det gjorde ont för att jag inbillande mig att själva gå till tandläkaren skulle göra mer ont så förmodligen hade jag ju inte ens ont.. sedan för att jag inte tyckte att jag hade tid mitt i pluggandet.. sedan kände jag mig lite fattig mitt i övergång från plugg till timlönssommarjobb..
 
Och vad är det då jag skjutit upp att undersöka..? Jo att det gjorde galet ont när jag biter i något hårt mot en tand.. och sen gjorde det igen, och igen och sen åt jag inte på den sidan så det hände ju inte jätteofta men när det hände så kändes det lite som om man hade lust att slå näven genom en vägg för att det skulle bli lite mer behagligt.. tills tanden trillade ut.. eller ja.. en bit av tanden.. mest lagning...
 
På vilket jag hade en inte alltför vuxen panikreaktion.. ringde min kära mor.. hade noll förståelse för att hon INTE hade panik.. Ja jag vet att jag inte är den första människan som tappat en bit av en tand.. MEN det är ju sånt som händer andra människor.. inte mig.. jag kan väl inte hantera sånt heller... tror också hon uppskattade alla suddiga bilder på insidan av min mun så hon skulle kunna SE hur synd det faktiskt var om mig.. hjälpte föga.. Grattis alla föräldrar där ute.. barn är alltid barn oavsett hur rynkiga de blir..? För kom inte här och säg att ni inte berättar ingående alla äckliga detaljer om influensan ni går igenom för era stackars föräldrar.. snälla?.. någon? ;)
 
Nu har min självömkan gått över till att jag är arg på mig själv.. arg arg arg.. är ju lite av ett proffs på att skjuta upp saker men tandläkarbesök brukar jag vara duktig på att avverka just i skräck för att det kan bli värre.. ont * värre = inte bra.. eller ja det var ju iofs den där gången jag sköt upp att gå till tandäkaren i gymnasiet när en visdomstand kom upp snett, blev kraftigt inflammerad.. lite så att det såg ut som om jag fått stryk och svullnat upp.. så atte.. men kanske lär jag mig den här gången.. känner någon för att jobba gratis som assistent åt mig och inte har några problem med att jag kommer vara tjurig och otrevlig när du berättar för mig att jag måste göra saker jag inte vill så Yeay! Välkommen! Jag har otaliga att-göra listor som skrivits men aldrig lästs.. där finns något att ta tag i..
 
Nehe dags att försöka sova då.. inte peta på tanden för att se om det fortfarande gör ont.. inte inbilla mig att en massa traumatiska saker kommer att inträffa hos tandläkaren.. komma ihåg att nu för tiden så får man faktiskt bedövning när man lagar till skillnad från när jag var liten och gjorde mina femtioelva.. och inte minst se vilken låt som limmat sig fast på min hjärna imorgon.. just nu är det https://youtu.be/OLzK_ewEilE  ... nej jag vet inte heller varför.. men tänkt på att jag tappat en bit av min tand.. typ.. visserligen efteråt men ja.. en bit av tanden.. ja lagningen.. sånt som händer andra.. pust och stön..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0